Rouwenhorst Installatietechniek

Geleverde diensten/producten:

  • Aanleg netwerk
  • Volledig netwerkbeheer
  • Werkplekken
  • VOIP-telefonie
  • Microsoft 365 Cloudomgeving
  • Back-up
  • Monitoring
  • Cybersecurity
  • Camerasysteem

Rouwenhorst is opgericht in 1936 en hield zich destijds bezig met loodgieterswerk en houtkachels. Dit familiebedrijf is ondertussen uitgegroeid tot een begrip in de regio. De houtkachel is inmiddels iets van een ver verleden en tegenwoordig zijn ze gespecialiseerd in duurzame energie, zoals warmtepompen en zonnepanelen. Maar ook voor de installatie van cv, water, gas, sanitair bij kleine of grote projecten, van nieuwbouw tot renovatie voor zowel de zakelijke als de particuliere klanten bent u bij Rouwenhorst in goede handen.

Aanleg netwerk

Bij de verhuizing van Rouwenhorst naar het nieuwe pand is ICS vanaf het begin betrokken geweest bij de inrichting en aanleg van het nieuwe netwerk. Hierbij is samen gekeken naar de mogelijkheden en de wensen van Rouwenhorst. Door al in het beginstadium mee te denken en te adviseren heeft Rouwenhorst zonder problemen de juiste bekabeling aangelegd, met als positief gevolg dat de feitelijke verhuizing soepel verlopen is en dat ICS de benodigde apparatuur snel kon plaatsen.  

Het was verder van belang om een goed dekkend VOIP-netwerk te creëren zodat zowel in het kantoor als in het magazijn gebeld kon worden. Daarnaast was het van belang om overal een stabiele internetverbinding te creëren met zowel vaste punten als een sterk Wi-Fi signaal. Met het plaatsen van access points op de juiste plekken is het gehele pand voorzien van een snelle Wi-Fi verbinding.

Woman with laptop
ICS heeft bij onze verhuizing de volledige migratie van het netwerk gedaan. Doordat ze vanuit hun expertise goed meedachten hebben we zaken die we anders over het hoofd hadden gezien tijdig kunnen tackelen.
Frank Rouwenhorst
3xc

Monitoring

Met ons Remote Monitoring and Management systeem (kortweg RMM) is het voor ICS mogelijk ieder apparaat te monitoren. Monitoring houdt in dat er in de gaten wordt gehouden dat het apparaat naar behoren blijft functioneren en mocht er onverhoopt toch een storing optreden dan zal de Support afdeling hiervoor contact opnemen met de klant. ICS acteert proactief op de monitoring waardoor er snel geschakeld kan worden en de downtime tot een minimum word beperkt.